Friday 22 June 2012

izinkan ku lamar REDHAMU..♥

Tuhanku..
Bagaimana mampu kuungkapkan
Apakah kata-kata yang bisa kuabadikan
Sedangkan disetiap pandangan dan degup nafasku
Aku mencari-cari di manakah ilham yang bisa kucoretkan
Tuhanku..
Sering kali kau bertanya
Apakah mampu untukku menjadi hambaMu yang baik?
Sedangkan terlalu banyak khilaf dan kelemahanku
Semuanya tidak pernah terlepas daripada pandanganMu
Tuhanku..
Telah kusingkapkan tirai hati ini
Mahu benar mengintai tabir keagunganMu
Ingin sekali aku melamar keampunanMu
Namun apa yang ku rasa hanyalah rasa malu
kepadaMu
Tuhanku..
Apakah pandangan ini masih terhijab di sebalik dosa-dosaku?
Apakah penglihatan ini masih terhalang di sebalik kesilapanku?
Namun, izinkan aku berkata kepadaMu
Bahawa teringin benar aku melihat wajahMu
Tuhanku.. 
Bukakanlah mata kalbuku ini
Dakaplah aku dalam pelukan kasih sayangMu
Walaupun kutahu terlalu sukar untuk meraih redhaMu
Namun, izinkan aku untuk terus mengharapnya
Demi rasa cintaku kepadaMu
Tuhanku..
Jiwa ini dalam genggaman kekuasaanMu
Sering kali diusik rindu yang azali
Kuingin katakan bahawa aku kan terus mengharap
cinta dan redhaMu..




No comments:

Post a Comment